Modefotografering i mörker

 

I fredags gjorde jag en fotografering med vackra Olivia. Jag ville ha plåtningen i modestuk, så jag kaxade till sminkningen med råsvart, skarp ögonskugga och röda läppar - som egentligen sedan var tänkt att fotas tillsammans med en elegant svart aftonklänning, men vi hann aldrig det.

 

(Backstagebilder endast tagna med min kamera.)

 

Hår är ju inte ännu mitt stora kunskapsområde, men jag fick till något som ändå såg helt ok ut med tanke på att det var trend som stod på tavlan. Outfiten blev höga skor, tjocka strumpbyxor och stor jacka. Inspiration tagen från:

 

 

Tyvärr var klockan så mycket när vi satte igång att vi fick stressa oss igenom allt. Jag gjorde hela stylingen på en timma.

 

 

En glad modell med mina skor i högsta hugg. Innan plåtning.


Det blev mörkt och fotografen fick en stor utmaning med att ta snygga kort i skymning. Svårt. Men vi lyckades få till några pärlor! Jag har inte fått korten än, men ni ska få se dem snart!!



Smakprov med suddig effekt. Bilder kommer!


En lovande fotograf och en lovande modell - ni kommer komma långt båda två! Tack för grymt arbete.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar