Modevisning

 

 

Jag och klasskompis C hade fått det spännande jobbet att sminka modellerna till Goldwells hårvisning för en vecka sedan. Det var 12 som skulle sminkas och vi var lite oroliga att vi inte skulle fixa det själv. Då hände det som inte får hända. C blev jättesjuk och jag stod plötsligt ensam med det viktiga uppdraget. PANIK PANIK PANIK!!! Hur skulle jag kunna sminka 12 st på bara nån timma?

Jag fick börja ringa runt till andra MUor och lyckades övertala en att komma. Det skulle vara naturlig makeup, så det skulle vi nog kunna fixa på två pers.

 

När vi kom på plats fick vi plötsligt veta att chef-frisören hade avancerat upp sina planer. Han ville ha sotning och perfekta röda läppar på alla modellerna. Alltså de svåraste och mest tidskrävande momenten man kan välja!

 

Och inte kunde vi dra oss ur heller. Det var bara att le och säga: "Självklart fixar vi det!! *svälj* ..på några minuter." Jag kastade mej över telefonen och ringde runt till fler muor och lyckades ringa in nån mer. Situationen räddad! :)

 

 

Vi trodde vi skulle få gå hem vid kl. 5 som det var sagt men plötsligt ville de att vi skulle stanna till 8. Jag hade ett stort teoriprov dagen efter som jag inte hade hunnit börja plugga till. Tragisk situation.

 

Och ändock.... vad kul vi hade!!! :D Hade jag haft tid så hade jag gärna stannat o sett visningen, men jag hann inte. Min första modell va särskilt trevlig och pratglad. Ville veta allt om mej, allt ifrån min barndom till mitt kärleksliv. Haha.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar