Dag 35 på Makeupstudion

 

Idag har vi gjort en riktigt kul grej i skolan. Vi fick välja varsin artist som vi skulle beskriva för varandra och så skulle den andra klasskompisen försöka sminka efter beskrivningen. Vi skulle alltså gissa vem som var vem!

 

Jag skulle sminka dagens modell till Lady Gaga.

 

 

Tyvärr gjorde jag missen att vara lite för "snäll" i min makeup. För svaga färger helt enkelt och så glömde jag lägga på svart droppskugga (svart under ögat). Annars blev modellen snygg!! :P Hade jag vetat att artisten va Lady Gaga hade jag förstås dragit på några ton mer smink ;)

 

Detta är förresten en tjej som har lite modellerfarenheter!


Hahaha.. vi hade så sjukt kul när jag skulle sätta på lösfransarna. Stackars modellen!! Oj vad vi skrattade. Fransarna va för stora och ögonen började rinna och jag hade såååå bråttom. :S Skulle hinna mäta och klippa till fransarna och sedan limma på dem igen PÅ TRETTIO SEKUNDER. Lärarna flåsade mig i nacken, klockan plingade och jag hade PRECIS tryckt på dem...! *pust*

 

Gissa vilken artist denna tjej blev:

 

Hahahahaha.... så grymt bra sminkat alltså!!! Total förvrängning!! :P VERKLIGEN LIKT. *applåd*

 

SVAR: Marilyn Manson

 


 

Som avslutning på dagen gjorde jag en vanlig skönhetssminkning på min modell, i rosa och gröna söta toner. Och med en matchande liten blomma på kinden!! :P

 

 

Angelica » 2010-09-27 | 13:16:56
URL: http://angelicious.devote.se

Hej! Jag funderar på att gå make up studions make up artist utbildning. Jag velar mellan den och international make up center (make up stores). Tänkte mest höra om du nöjd med din utbildning och så? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar