Drömhus

 

Här sitter jag rakt upp och ner och drömmer om mitt framtida hus...

 

Snubblade nämligen över några riktiga smaskbilder idag. Arkitektur av Pål Ross. Fantastiskt. HELT fantastiskt!

 

Info Plats: Frösön, Östersund. Storlek: 350 kvm. Antal rum: 9 stycken. Byggteknik: Cellplast fylld med betong, betongbjälklag. Uppvärmning: Bergvärme och luftvärmepumpar. Energi-åtgång: 25 000-30 000 kWh/år. Arkitekt: Ross arkitekt & och design ab. Foto: Mikael Damkier

 

Jag måste nog erkänna att jag blir lite avundsjuk på dessa villaägare... :D

 

..Slukar bilderna med blicken och lägger inspirationen på minnet tills den dag det blir aktuellt i mitt eget liv. Jag har ju, förutom att vara stylist alltid också velat bli arkitekt. Arkitekt av alla former.

 

 

Det är intressant att läsa historien om husets uppbyggnad - LÄS HÄR.

Roligt test om hus: HÄR.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar