Känguru misshandlar tant

 

Hehehe... Milda matilda, vilka lustiga upplevelser människor kan få göra ibland!!! :O Det där djuret var nog lite väl paranoid...

 

 

94-åriga Phyllis Johnson blev nedslagen på sin tomt när hon hängde tvätt.
Men förövaren var ingen människa - utan en känguru.
-Jag trodde att den skulle döda mig, säger hon.


Det är långt ifrån första gången Phyllis Johnson träffar på en känguru. Naturligt nog, eftersom hon bor i Charleville i östra Australien.

Men aldrig har en känguru kommit så nära som i söndags när Johnson var utanför huset och hängde tvätt.

Kängurun sparkade henne
Kängurun hoppade fram och slog ned henne, och enligt The Courier-Mail fortsatte kängurun attacken genom att sparka mot 94-åriga Johnson.
Johnson försökte att värja sig genom att slå kängurun med en kvast och lyckades sen kravla sig in i sitt hus:

-Jag slog den på huvudet men den fortsatte att jaga mig. Inte ens hunden hjälpte mig, den var för rädd.

Hennes son som bor på övervåningen lyckades inte heller att få bort kängurun utan tvingades ringa polis. Och när polisen kom tvingades de att använda pepparspray mot kängurun.
Phyllis Johnson fördes sedan till sjukhus:

-Jag ville inte men jag var ganska blåslagen och min son fick mig att åka. Men jag mår okej.

(Källa: svt.se)


hiba » 2011-08-08 | 21:02:16
URL: http://justmehiba.devote.se

usch hemskt ju


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar