Nightwish


Jag tycker alltid själv att det är svårt att beskriva vilken sorts musik jag skriver. Därför noterar jag nogrant när någon annan lyckas uppfatta det.

Idag påstod någon i bandet att min musik var "Nightwish". Jag har inte tänkt det så själv, men vid närmare eftertanke måste jag nog hålla med -  förutom "operasången". Det finns många likheter...

* Många instrument. Moderna blandat med traditionella.
* "Stor" musik. Mäktig.
* Ofta ganska tung och dramatisk. Både i text och musik. Tårdrypande och gastkramande.
* Noggrann harmonik och stämföring.
* Detaljrik.
* Viktiga solostämmor
* Stor kärlek till stråkar, pianokling och gitarrplock!
* Lite svår att smälta, förstå och ta till sig...?

Denna låt är lite lik "Never leave this place" som vi kommer spela på tisdag... (Nightwish är några nivåer bättre förstås.. ;) Och lite svartare.)



Instrumenterna som ingår i min låt är:

2 Trummor
Bas
2 Akustiska stålsträngade gitarrer
1 Elgitarr
2 Synther
1 Piano
3 Sång

:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar