Pepparkakshus

 
Jag har fått klagomål på att jag inte följde upp pepparkakshusprojektet här i bloggen... Lite sent att göra det så här i februari, men det får väl duga.
 
 
 
 
Så här gjorde jag pepparkakshuset...!
 
 
 
 
Först tänkte jag ut vilket hus jag ville göra.
I år valde jag att göra en minikonstruktion av "Belem Tower" ("Torre de Belem").
 
 
Steg 1: Fixa degen som sedan ska stå avkyld över natten.
 
 
Steg 2: Göra en ritning på huset, klippa ut mallarna och skära bitarna ur degen.
 
 
Steg 3: Grädda bitarna och foga dem samman!
 
 
Steg 4: Dekorera!
 
 
 
 
 
 
 
TADA!! Färdigt. :) Det tog mig och min bror (som assisterade mig) ca. 23 timmar.
 
 
Prandtl » 2013-03-18 | 02:35:04

Finns bara ett ord som kan beskriva detta: obeskrivligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar