Just The Right Shoe

Idag har jag lyckats vinna till mig (genom auktion på ebay) dessa två helt vidunderliga miniatyrskorna från "Just
the right shoe's" första kollektion 1998.
 
Kollektionen är kopior av skomodeller som var moderna på 1700-talet och alla skor är handmålade/sydda och av fina material.
(Denna skomodell heter "Martha Washington Wedding Shoe" och gjordes ursprungligen som bröllopssko 1759)
 
(Denna sko heter "Teetering Court" och gjordes ursprungligen 1780)

 
Visst är de vackra??? :)

(Här är en bild på Martha, ägaren till de ursprungliga bröllopsskorna ovan.)
 
(Och på detta musée finns de få bevarade exemplerna av hennes många skor.)
Ronja » 2017-08-19 | 22:45:27

Hej, har drygt 50x skor som jag vill sälja i ett paketpris,,, intr? Kan maila bild på dem alla!

Svar: Nja.. jag har ju redan så sjukt många.. men vad är det för storlek? :D
Christa Ajris


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar