Utveckling

Livet går sååå långsamt!! Och samtidigt finns det inte tid för allt.

 

Satt just och funderade på min "måste-lära-mej lista". Vilka punkter har jag uppfyllt detta år?

 

  • Piano. Kan spela mycket bättre piano än förr. Det är helt underbart när man märker att man nästan kan få fram vilka harmonier man vill! Förr hade jag dem bara i huvudet och skrev ner dem på noter, jag kunde inte spela dem själv. Men nu kan jag sätta mej ner vid pianot och i princip spela vilken sång som helst! Det är otroligt roligt när man kommit till den punkten. Som om dörrar har öppnats till en helt ny värld... och man kan nästan inte få sej själv att gå ifrån pianot när man väl hamnat där...
  • Flöjt. Visst kan jag också spela flöjt bättre, men det är fortfarande inte mycket att hurra för. Bör helst spelas i kammaren. ;-)
  • Engelska. Oj oj så mycket jag har lärt mej på ett år här i london. Har på mindre än ett år klättrat upp fyra olika nivåer (varav en klassnivå helt hoppades över) och är nu på den högsta. Dock tycker jag ändå inte att jag kan kalla mej för en duktig engelsktalare. Nej, det har aldrig varit min starka sida! Men jag har ändå tagit större kliv än jag trodde jag kunde, och om jag hade valt att stanna ännu ett år så hade nog engelskan varit helt flytande.  :-)
  • Sett mer av världen. Ja, nog har man upplevt mycket i London. Både gott och ont. Och sett mycket! Otroligt kul att ha alla dessa minnen.
  • Utvecklats personligen. JAPP, det har jag gjort!! Att skickas ensam och helt utan vänner till ett främmande land, bo i en främmande perfektionistisk familj och tvingas leva och anpassa sig till deras liv, prata ett annat språk dagligen, lära sig att ta kontakt med främlingar och hitta i den stora staden, är något helt nytt för blyga, lilla mej som kommer från typ världens minsta ort. Stort steg! En applåd för mej! :D

 

Förra året lärde jag mig detta:

 

  • Jobba. Testa på arbetslivet på allvar. Testa på en hel del olika jobb dessutom! Restaurang, dagis, äldrevård, städning, hotell, telefoning-intervjuare.
  • Flöjt. Detta året tog jag stora kliv i flöjtspelandet!
  • Boende. Första gången i mitt liv jag bodde själv i en lägenhet.
  • Språk. Även detta år en stor språklig utmaning. (Bodde ju i Danmark då)
  • Dans. För första gången i mitt liv kunde jag uppfylla en ny dröm och testa på dansen! Hiphop, streetdance, showdance och funky dance. Visserligen bara i några månader, men ändå en ny erfarenhet!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar