Våga sikta högt!

Det finns något som jag tycker är så skönt med serien "One tree Hill" och det är att alla karaktärerna kämpar så mycket för att uppnå sina drömmar. Det tycker jag är så grymt skönt!! Deras kämparglöd smittar av sig...

 

Jag sitter och tänker ibland, "Jaja. Det är SÅ typiskt film! Där lyckas alla." Och visst ÄR det typiskt! Men visst är det också en möjlig verklighet!? Visst KAN man lyckas! Jag tror folk glömmer bort det. Och jag tror att det största hotet mot framgång är just att glömma bort att man kan lyckas. Stirra dig inte blind på risker och misslyckanden! Tag lärdom av dem och försök igen!

 

Jag inser nämligen mitt i samma stund (som jag klagade på att alla lyckas i film) att alla de skådespelarna som spelar i denna "perfekta" serie är några av de människor på vår jord som faktiskt har lyckats uppnå sina drömmar (förmodas då att deras drömmar var att bli duktiga skådespelare). Alltså finns möjligheten. Och det skulle lika gärna kunna vara du eller jag som fick våra drömmar uppfyllda!

 

Poängen är inte nu att uppmuntra mina läsare att gå och hoppas på att bli filmstjärnor. Poängen är att uppmuntra er till att göra det ni tycker om och tro på det! Kämpa för det! Vare sig det handlar om att lyckas odla fram världens vackraste rosenträdgård (en punkt på min egen drömlista), hitta sin drömfru/man eller bli Sveriges stjärnkock. ALLT ÄR MÖJLIGT - så länge du tror det!

 


Själv vill jag ju, som bloggen så tydligt skvallrar om, bli stylist. De flesta människor i den branschen tjänar inte ens tillräckligt för att kunna ha det som yrke. Det är åtminstone vad alla säger. Däremot kostar det skjortan att betala utbildningen!

 

"- Du är allt bra våghalsig du! Det är nästan så att jag tycker du är dum. Varför satsar du inte på en trygg karriär istället? Läkare, arkitekt eller kanske lärare?"

Det undrade en av mina vänner. Men svaret var enkelt.

"- Detta är vad jag vill, vad jag brinner för, vad jag drömmer om..!"

 

Vad är värst; att leva ett helt liv utan att ge sej själv chansen att följa sin dröm eller att följa sin dröm och riskera att misslyckas?

 

Jag är inte rädd för att misslyckas. Jag är bara rädd för att inte ta chansen att lyckas.

 

Det är dagens visdomsord. Hoppas ni människor där ute vågar kasta er ut och pröva era vingar också!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar