På jakt efter en kamera

Min kamera är sönder. Den har överlevt mycket, men nu drar den sina sista andetag. Jag brukar vara duktig på att återuppliva den, men nu undrar jag om ens jag kan fixa detta...

 

Jag skulle spela in en ny pianolåt, men hade inget kamerastativ så jag ställde kameran på en byrå och lutade den på sniskan för att få in rätt vinkel. Det gick bra i en halvtimma, men sedan bestämde den sig för att att ta självmord, den föll ner på stenplattorna framför den öppna spisen och slocknade. Antagligen trött och less, efter många års trogen tjänst.

 

Men detta var inte en stor katastrof ändå (annars hade jag inte varit så vårdslös med den), för kameran sjöng på sista versen redan innan. Till och med när jag köpte den, tycker jag. Den har aldrig kunnat ta kort på något som är rött och orange t.ex, då blir färgerna lila. Osv... hahaha...... skum kamera.

 

Men jag måste MÅSTE få tag på en bättre kamera till hösten, eller hur!! Hur ska jag annars kunna ta kort på alla viktiga sminkningar?

 

Nu måste jag sätta mej ner på allvar och fundera ut hur detta ska lösa sig. Min ekonomi säger bestämt nej till en så stor investering (eftersom jag i så fall vill köpa en GRYM kamera).

 

Men om jag ändå måste, har ni något förslag på vilken sort jag ska köpa? Jag har noll koll.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar