Cleopatra

Min allra största sminkdröm är att få göra en riktigt gudomligt vacker Cleopatra-Makeup.

 

 

Inte bara för att det är en så kul och kreativt utmanande sminkning, utan för att det dessutom är så knäsvagande snyggt!!! Jag bara älskar de korpsvarta penseldragen.

 

 

Det forntida egyptiska modet borde återuppväckas!

 

 

 

Hittade en Cleopatra-sminkning på youtube.


(Jag gillar iofs inte ögonskuggans blåa färg som hon valt. Vill ha en mer djupt blå färg. Oceansblå, smått metallisk färg skulle vara perfekt! Sedan tycker jag den geometriska formen, till höger, på eyelinern är vackrast.)

 

 

 

 

 

 

Förresten är filmen "Cleopatra" (1999) en av världens bästa filmer. Har du inte sett den så MÅSTE du se den!!

 

eMALj » 2010-05-26 | 00:42:28
URL: http://emalj.blogspot.com/

Du får ha mig som provdocka att sminka på någon gång :)

Erlingelin » 2011-03-28 | 10:54:48
URL: http://erlingelin.blogfuture.com

Great idea make it site. Thank you.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar