Nya Leroy Anderson går igång...

(hehe.. nä inte riktigt..)


Ååå, så kul!! Jag har precis blivit kontaktad och blivit tillfrågad om jag vill skriva musik som ska spelas på ett stort evenemang.

 


Min musikdator finns i sverige, så detta kommer innebära extra krångel = skriva alla noter förhand (tills jag kommer hem). Visserligen har jag Sibelius på datorn, men jag fattar inte hur det funkar och ogillar ljudet. Dessutom är låten vanligtvis spelad på lite andra instrument och med en annan stil än vad som nu önskas, så det kommer kräva en stor portion fantasi för att kunna forma detta så som beställaren vill. Just såna här utmaningar älskar jag! :D

 

Så.. jag har en del jobb på lager nu. Två låtar som jag själv ska spela in på piano och sen detta stora musikstycke som ska arrangeras.

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar