Hur poserar en modell?

Skillnaden på hur modeller posar:

 

Typ den generella signaturskillnaden:

Highfashion modeller - Dra fram axlarna istället för bak! Krök ryggen istället för att svanka den. Le med ögonen, inte med munnen. Se lång och slank ut, focusera på lång nacke (huvud högt, ner med axlar). Knäna ihop och fötterna ut, men inåtvinklade, är också en typisk pose.

 

Glamourmodeller - Typ tvärt om då! Flirta med kameran, framhäv formerna. Osv..

 

Det är ganska häftigt att sitta och kolla på hur modeller posar och se vilken skillnad det är! Man kan fort se om en fashionmodel är "skolad" eller ej. En glamourmodell kan vara mycket mer påklädd än en fashionmodell och ändå se dubbelt så utmanande ut.

 

Jag ska visa två exempel på poserande modeller som tillhör olika typer.

Utvik vs. Mode, och ni kommer se skillnaden SÅ TYDLIGT!! (Och då väljer jag ändå en bild där utvikningsmodellen är mer påklädd.)

 

 

(Sen är det ju inte alltid som skillnaderna är så tydliga som på dessa bilder. Beror ju förstås mycket på smak och tema.)

 

 

Vad tycker jag om detta?

Mode? JAAAAAA

Utvik? NEEEEEEJ

 

Min dröm är att få jobba med highfashion-modeller :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar