Så går livet vidare...

Nu är jag tillbaka från en rad trevliga dagar med kusin i london! Tillbaka till min lilla blogg...

 

Tiden går långsamt och jag sitter och oroar mej för hur jag ska hitta lägenhet i sthlm. Men det ordnar sig nog, som alla annat. Jag är en hejdlös optimist. :-)

 

Lite musiksnack:


Men idag ger jag mej själv en klapp på axeln. Jag har nyss suttit och spelat piano i 2 timmar. Det var bara meningen att jag skulle spela en låt som jag hört från ett fönster på vägen hem från barnens skola, men jag fastnade vid piano och tiden bara rann iväg... Glömmer tid och rum när jag spelar. Men det är bra, för övning ger färdighet och jag märker att jag har lärt mej så grymt mycket den sista tiden när jag spelat så mycket.

 

Idag kom jag på en ny låt. Spelade in den lite snabbt så jag har den sparat på datorn. Sedan när jag har tid ska jag finslipa den och skriva text.

 

 

OJOJOJ. Sitter nu och lyssnar mina låtar som ligger ute på youtube. Några år gamla. Men oj vilken skillnad! :D Och det är jag glad för!!! ;-) Man hör att jag är ganska vilsen på pianot och jag gör en hel del tabbar hahaha... Var inte så van spelare på den tiden.

 

Men om nån vill höra dem så finns de här:

(The Riddle - min egen version. Bästa filminspelningen.)

(Sleeping sun - också min egen variant. Väldigt gammal inspelning.)

(Friday I'm in love. Också improvisation förstås. Har flest favoriter och 20 884 visningar, men är sämst inspelad. KOMISKT :P)

(Tea for two - Ej improviserad. Spelad efter noter. Mest avancerad, men lite hafsig inspelning.)

 

Många människor frågar efter noter på mina versioner. Men nej, jag har inga noter tyvärr! :S

Detta är bara fullständigt spontana improvisationer i samma sekund som kameran inspelar (Måste förtydliga det eftersom många, konstigt nog, inte verkar förstå vad improvisera betyder).


(Jag skulle kunna skriva ut dem förstås, men det tar tid och jag har så många andra låtar som är viktigare att få ner på noter. Däremot har jag lovat ut en del tutorials på lite olika kända låtar och de är på g!!)

 

(Jag står och njuter av livet. Kass bild i övrigt.)

 

Kom på att jag vill säga detta: (Inte för att jag fått någon sådan kommentar, utan bara ifall..)

Jag vet att många av de som följer min blogg INTE har så mycket koll på skönhetsvärlden. Därför skriver jag ofta väldigt enkelt och förklarande. Jag tycker det är viktigt att även de som inte förr har intresserat sig för kläder, hår och smink kan hänga med och få upp ögonen för det ;-)

Förlåt om det känns dumförklarande för er andra som har koll!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar