Vilken skola är "bäst"?

Sitter och funderar lite över olika makeup-skolor. Känner mej orolig för att min utbildning inte ska vara bred nog.

 

 

"Makeupstudion" har ju en väldigt noggrann utbildning där man verkligen lär sig allt in i minsta detalj, men den är inte speciellt bred. Man lär sej inte så många olika delar. Och inte är den speciellt lång heller. Bara 11 veckor.

 

"Art of Makeup School" har ju en otroligt bred utbildning på 6 månader. Och skoldagarna är från 9-15 (medan andra skolor normalt har från 9-13).

 

"Makeup Institute" har sin utbildning på 20 veckor.

 

 

Alla utbildningarna ger produkter för 20 000:-, men Makeupstudion är den dyraste utbildningen om man tänker på hur kort den är. Bara 11 veckor jämfört med de andra skolornas 20-30 veckor.

 

Med andra ord får man minst för pengarna i Makeupstudion (om man inte räknar med god undervisning). Hur kan det då komma sig att den skolan ändå typ verkar ha det bästa ryktet?? Många säger att man blir så bra utbildad där och skolan har fått ut många bra "lyckade" elever. När jag frågade runt innan jag skulle bestämma skola blev jag mest tipsad om Makeupstudion. VARFÖR? Vad är det som gör den så bra när alla andra ändå verkar ge mer av allt?????

 

Jag blir helt nervös nu att min utbildning inte kommer bli tillräcklig.. Att jag inte kommer lära mej nog :S Men det är ju ganska försent att ångra sitt val nu..... gaahhh hjälp PANIK

 

Nån som har någon erfarenhet av dessa skolor och har någon åsikt om ämnet???


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar