Dag 26 på Makeupstudion

 

Idag hade vi också skola. En långdag dessutom. Idag gick vi igenom flera olika makeuper. Först ut var SOTNING, 50-talets stora trend som sattes av Birgitte Bardon. En trend som lever än idag och i allra högsta grad dessutom! Sotning är populärt både på catwalken och hos privatpersoner.

 

Här är en bild på söta Christina och min första riktiga sotning:

 

 

Jag fick bra feedback från läraren! Droppskuggan skulle gärna jobbas ut lite mer och ha en mjukare övergång, och fransarna hade lossnat lite i innerkanten, men resten var bra. Bas perfekt!

 

 


 

Sedan skulle vi gå igenom 30-tals sminkning.


På 30-talet skulle ögonbrynen ha en lång, smal och rund form. Ögonen skulle typ se ledsna ut, hänga neråt lite, och munnen skulle vara smal och lång. Dessutom skulle man rita dit en extra globlinje och göra klumpig mascara.

 

 

Och läraren demade maken på mej! Usch.....!! :S

 

Snyggt att bara vara sminkad på ena sidan!! *not* Och snygg sminkning dessutom!! *NOT* :S Jag satt och grämde mig igenom hela demonstrationen, vilket resten av klassen hade enormt roligt åt. Stackars mej :(

 

Och ändå gjorde hon maken snyggare än vad dåtidens verklighet var! Hehe..

 

 

Jag hann inte öva igenom alla momenten, så jag tänkte göra hela sminkningen hemma och visa er en annan dag.

 


 

Sist men inte minst gjorde jag en snygg kvällssminkning på min modell, så att hon skulle kunna gå hem utan att behöva gömma sig bakom vägskyltar varje gång en bil passerar.

 

Makeupen gick i mörkt, lite glittrigt vinrött (glittret åts upp av blixten!). Munnen gick i samma ton, men en nyans ljusare. Hon passade otroligt bra i det!! VACKERT, vackert!!

 

 

Giselle » 2010-09-12 | 12:32:03
URL: http://misthc.blogg.se/

Jaha, va roligt!!



Jag är utbildad inom Make up Store och jobade med dem produkterna i ca 6 år innan jag förra året bytte till Mist och öppnade eget :)



Nu när jag kan jämföra rekommenderar jag starkt Mists produkter, har högre pigmenthalt och behöver ingen primer för att det ska sitta hela dagen! Försöker inte övertyga enbart för att jag har en Mist butik men de är verkligen bättre! :)



Dt är galet kul! jag har gjort allt möjligt genom mina år och jag kommer aldrig tröttna, så lycka till och hoppas att du får en lång karriär inom yrekt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar