Dag 31 på Makeupstudion

 

Idag skulle vi göra en skönhetssminkning för valfritt reklamfoto. Jag valde att göra reklam för biologiska hudvårdsprodukter.

 

Makeupen skulle alltså var ganska naturlig och gå i jordnära toner. Grönt och rostbrunt... Egentligen skulle hon väl ha en grön djungelfrisyr på huvudet också.. ;)

 

 

Kritiken var bra. Inte perfekt, men bra! :) Minns bara inte vad läraren sa... Jo, just det! Allt var bra utom: läppfärgen skulle ha varit lite guldigare för att matcha rouget och skuggan. Som vanligt blev jag också påmind om de mjuka övergångarna på skuggorna.

 

Färgerna drunknar som vanligt i blixten, så jag har förstärkt dem lite på datorn (haha, ja vet - det var finare innan). Egentligen var vitsen att vi skulle se hur mycket som försvinner på kameran och lägga på extremt mycket smink. Men hur mycket jag än lade på så tyckte jag inte den gröna färgen syntes... :O

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar