Jag råkade sjunga för Sam Paris

 

Mycket kan hända på en dag...!! :O

 

 

Idag var jag ledig, så jag hade planerat att spela piano. Jag har inget i min lägenhet nämligen och ibland faller desperationen på... Så jag tänkte, VAR i sthlm kan man hitta ett piano att få spela på???

 

Jag och konstnären Rasch begav oss ut på upptäcktsfärd. Vi kikade in i både kyrkor och konsertsalar i hopp om att hitta ett piano. Efter 5 timmars letande hittade vi en lokal som bjöd på en stor fin flygel. Jag slog mej ner och började spela av hela mitt hjärta. Några människor kom in och satte sig och lyssnade. Det märkte jag inte.

 

Jag märkte inte något förrän en mörk man plötsligt kom in och frågade om jag var pianist. Det var jag inte, sa jag ju förstås. (För det är jag inte! För er som inte vet..) Men vi började diskutera musik och jag berättade att jag var låtskrivare osv... Det tyckte han var intressant.

 

Han slog sig ner bakom pianot och sa: Sjung något för mej! Jag blev lite nervös.. det kändes som en audition, men jag tog mod till mig och sjöng. Han gillade tydligen det han hörde, för sedan undrade han om jag ville sjunga solo på hans konsert.

 

Det visade sig att mannen var självaste Sam Paris;

En grym sångare, låtskrivare, komiker, skådespelare m.m.

 

 

Hade jag vetat det när han bad mig sjunga solo hade jag nog inte vågat öppna munnen. Jag har stor respekt för duktiga sångare och musiker! Men för varje dag som går öppnas nya dörrar...

 

 

A friend » 2011-05-20 | 01:57:02

Vad roligt att du sjöng för Sam, han är en bra vän till mig :-).

han är super trevlig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar