Brudfotografering

 

I förrgår hade jag en brudplåtning. Där skulle jag fixa all styling - make, hår, kläder m.m.

 

Vackra modellen Achillea passade utmärkt som brud. I makeupen jobbade jag med krispigt kyliga färger, som passade utmärkt på den snövitliknande bruden. Hon fick mörkt markerade ögon och långa bambifransar, snärtigt skimmerrosa läppar och mycket lyster på kindbenen.

 

 

(Bild tagen med egen amatörkamera.)

 

Bruduppsättningen blev en spännande utmaning, eftersom jag inte är utbildad inom hårstyling (ännu). Men jag ville ha en ganska utsläppt frisyr. Hon har ju så långt vackert hår!!

 

Så här gjorde jag:

  • Först skruvlockade jag hela håret. För att få lockarna att hålla formen lång tid (och lätt kunna arbeta upp en tupering) sprayade jag varje 3-centimeters slinga med "work me" av Björn Axén.
  • Sedan tupérade jag mitt uppe på huvudet för att lyfta upp formen på frisyren. Oftast tycker jag det blir finare ju mer man tuperar, så man ska inte vara försiktig med det!
  • Sen drog jag alla lockar från ena sidan till andra, och fäste dem högt uppe på huvudet på ett sätt så att de föll jämnt fördelat och skapade ett härligt hårsvall.
  • Jag satte i en vackert smyckad hårkam på den sidan där lockarna hade dragits ifrån. (Syns tyvärr ej på bilden. Fick ingen bild på den andra sidan.. :()
  • Luggen lade jag i lite vackra böjningar och fäste med hårnålar under lockarna, och så prydde jag luggen med några små rosor.
  • Sedan sprayade jag hela håret med Björn Axéns "sparkle explosion" som gjorde håret skimrigt.

 

I slutet bytte jag frisyren lite. Släppte ut håret på andra sidan och satte upp en slöja och tiara istället. Får se vad som blev finast på bild sen...

 

Vi stod utomhus och det var helt vansinnigt kallt. Modellen imponerade många gånger om genom att överleva detta! Och fotografen var mycket duktig och kunnig när det gällde allt med färg och ljus. Jag ser fram emot att få bilderna!!! De kommer vara fantastiska. :D

 

Lite backstage i det rysliga vädret...

 

 

Så skulle slöja och tiara på...

 

Stackars förfrusna modellen fick gömma sig i sin kappa vid varje paus.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar