Dagens modebild

 

SORRY!!! Det är mycket musik på tapeten just nu. Jag ska ändra headern...... :S



Jag går numera en låtskrivarlinje. Skolan ligger på 2 h pendlingsavstånd, så jag cyklar (2 mil per dag). Bra kondition ger bättre sångröst, vet ni väl!!! ;) Sen jobbar jag nästan varje dag efter skolan vilket gör att jag har extremt lite fritid.


Idag har jag haft en spännande lektion med låtskrivaren/artisten Peter Hallström. Vi har blivit indelade i två grupper med 3 pers i varje och har fått i uppgift att skriva 2 låtar som ska framföras av skolans band om 2 veckor. SPÄNNANDE!!!!!

 

Jag fick ha ett personligt samtal med honom och berätta om mina erfarenheter inom musik och mina planer för framtiden. Jag sa att jag ville jobba heltid som filmkompositör och låtskrivare. :D Kändes så bra att säga. Ganska overklig tanke, men grymt skön!!!

 

Vi satt länge och funderade innan vi kom på ett bra hook. Det ska bli spännande att se om vi kan få ihop det till någon hit!

Sedan fick vi två låtar som vi ska framföra själva på olika instrument. Eftersom vi var för många sångare i min grupp hamnade jag bakom keyboarden, trots mina klagorop. Jag behärskar inte piano så bra!! Närå.. de va bara att hänga på, improvisera.... Sen ska vi framföra det om 1 vecka o då SKA DET LÅTA BRA. Jag blir kallsvettig av bara tanken. Måste öva...........

 

Men nu sova........ ska upp igen om 5 timmar. GODNATT!!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar