Livskris


Ja, jag har funderat på det där med bloggens nisch... Den föddes ju för att vara en hjälp och inspiration i mitt yrke. Men det är svårt att håll sig till ramarna.

 

Jag har ju så många passioner. Inte bara makeup och kläder! Jag brinner för musiken som gör vår värld så skön att leva. Jag brinner också för människor och djupa, intressanta själar. Likaså för djuren och deras rättigheter i vår barska värld. Jag tycker det är viktigt att värna om miljön och naturen. Och jag intresserar mig gärna för kost, träning och hälsa. Jag tycker att poesi och författeri är helt vidunderligt och önskar jag hade haft skrivandets gåva. Jag har likaså många gånger beundrat hus och hem - och drömt om att bil inredningsarkitekt. Eller varför inte arkeolog? Historia är ju så grymt fascinerande. Eller kanske bli missionär och hjälpa de törstande i afrika? Matematik!! Matematik är ju något fantastiskt.

Allt detta kan inte få plats i en enda blogg - inte om bloggen ska vara nischad. Så vad gör man...? Det är bara att hålla in hästarna och koncentrera sig på det man bestämt sig för att fokusera på.


Jag står i en liten livskris. :O Jag vet inte vilken väg jag ska fortsätta på... Eller om jag helt enkelt ska satsa på allt på samma gång?

Musiken eller sminket??

Eller kanske ska jag (för säkerhetsskull) skaffa mig en utbildning som ger en mer ekonomiskt stabil framtid. Trädgårdsdesigner? Psykolog? Veterinär? Dietist? Träningscoach?

Valen är oändliga. Men varje val har sitt hinder. Sitt pris. Och inget känns 100. Bara livet som konstnär känns rätt.

Asch.. Jag är en allt-i-allo och kommer nog så förbli...

Godnatt!! <3

Jonas » 2012-05-13 | 12:38:44
URL: http://www.crown.nu

Jag tycker du ska skriva/blogga om precis vad du känner för. Så länge du ser till att tagga varje inlägg med rätt kategori så blir det ju väldigt lätt för den som besöker sidan att få fram relevant info.



Att hålla på med en massa olika sidor blir ohållbart i längden om man inte har mer än 24 h på dygnet eller en väldigt massa anställda :)



Så jag ser fram emot ditt första inlägg om arkeologi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar