Vägen till en perfekt mage


Så... denna sommar har jag jobbat rätt mycket på magen. (Det behövdes, om man säger så!! hehe) Innan sommarn är slut ska jag ha en PERFEKT platt, smal och tränad mage!! :P Det är mitt mål.


Vi får se om det lyckas...!!

 

(Här har vi några bra inspirations-/målbilder!! Tre VS-modeller med toppkända kroppar.)

 

Det surrar ju av tips och idéer ute i världen om hur man får till denna platta magen. Många försöker, ger upp.. Andra orkar inte ens börja, för att det verkar för jobbigt.

 

HÖR HÄR!!! DET ÄR INTE ALLS SPECIELLT JOBBIGT!!!!! =D Själv tycker jag bara det är kul. :-)

 

Jag har inte orkat testa alla välkända metoder - jag kör bara min egen!! Men den verkar fungera alldeles utmärkt, och den är sååå enkel så jag vill dela med mig av den!! :P Kanske nån av er också tycker det är kul att vässa lite på bålmuskulaturen??

 


 


Så här kommer lite "under-vägen-bilder"...


Jag har tränat magen i ca. 5 veckor. Och den är redan gaaanska platt. :) Några veckor till och jag känner mej nöjd.

 

Här - efter 4 veckor...

 

 

Här efter 6 veckor...

 

Som ni ser är jag INTE vid mitt mål ännu..!

Jag har jag lite bukfett som ska bort innan resultatet är färdigt. :)

 


 

Så vad är träningen?

 

10 min varannan dag - och saken är biff!!! :D Hur enkelt som helst. Och roligare till musik.

 

 

Träna hårt en dag - vila ut träningsverken den andra.

(Jag har bara kört två väldigt enkla träningsmetoder. Mina favoriter:)

 

PLANKAN (Träna till en peppande låt som varar i ca. 5 min!)

  • Stå i plankan 1,5 min och vila de nästa 30 sek - kör detta i omgångar tills låten är slut.

Eller också kan du välja att stå i plankan varje refr - och vila verserna. :P (Lite roligare så och oftast driver refr på din ork!!)

 

SIT-UPS (Träna till en peppande låt som varar i ca. 5 min!)

Du måste hålla igång HELA LÅTEN!!

  • Varje vers kör du väldigt små situps där du bara går upp lite lite.. Det ska vara jobbigt och kännas i hela magen!!
  • Och varje refr kör du sneda situps som går upp till hälften. (För att få med musklerna som går snett över magen. Viktigt för att få ett snyggt resultat och inte bara en bula mitt på magen.)

 

 

ÖVRIGT

Att komma ihåg är också att muskler inte syns om man har för mycket underhudsfett. Kosten bör alltså övervakas för att få ett bra resultat!

 

TADA!!! Enkelt och roligt. Och super för din mage... :D

LYCKA TILL!!!

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
Mode & kläder
Blogg listad på Bloggtoppen.se
Shopping och Mode
Mode & design bloggar